پایش مستمر و شبانه واحدهای صنعتی در استان تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای اداری شهرستان ری روز یکشنبه با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، محمدهادی حیدرزاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران و دکتر جمالی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری و اعضای مربوطه برگزار شد.

محمدهادی حیدرزاده در این جلسه با اشاره به معضلات اساسی قبلی در حوزه آب، خاک و هوا در این شهرستان اظهار داشت: نزدیک به ۱۰ هزار  واحد صنعتی در شهرستان ری وجود دارد که میزان و تجمع آن برابر واحدهای صنعتی در چندین استان کشور است.

وی با اشاره به موضوع مرکز دفن زباله های کهریزک و همچنین مجاورت آرامستان تهران به این شهرستان گفت: تعدادی از واحدهای صنعتی بزرگ و راهبردی به مانند پالایشگاه نفت شهید تندگویان، سیمان تهران، صنایع نفتی و واحدهای مکمل و تولیدکننده قطعات خودروسازان در این شهرستان استقرار دارند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: بزرگترین مجتمع صنعتی خاورمیانه با حضور ۱۴۰۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی شمس آباد واقع گردیده و همه اینها نشانگر بارگزاری بالای صنایع و حجم مسایل و مشکلات زیست محیطی در این شهرستان است.

وی با اشاره به اقدامات موثر زیست محیطی در این شهرستان اظهار داشت: رفع مشکلات گزارش شده مردم از طریق سامانه گویا ۱۵۴۰ و پایش مستمر و حتی شبانه واحدهای صنعتی و نیز نمونه برداری های حضوری از خروجی دودکش واحدهای آلاینده و حتی کنترل سیستم پساب واحدهای صنعتی از جمله اقدامات و اولویت های محیط زیستی در این شهرستان بوده است.

حیدرزاده همچنین موضوع برقراری آنلاین واحدهای صنعتی در سطح استان و در سطح این شهرستان را از جمله نتایج حاصل از پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران دانست.

وی ضمن تشکر از همکاری مقامات قضایی شهرستان ادامه داد: تعداد زیادی از واحدهای آلاینده و متخلف بخصوص چربی سوزی ها در این شهرستان با دستور قضایی تعطیل شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در خیلی از واحدهای بزرگ صنعتی دستورات قضایی و پیگیری های دستگاه محیط زیست منجر به بهبود وضعیت و روند رو به رشد شده است.

وی گفت: پالایشگاه نفت شهید تندگویان جزء واحدهایی بوده که اقدامات مثبت و روبه جلویی در حوزه محیط زیست انجام داده است.

حیدرزاده با اشاره به مشکلات صنعتی سیمان تهران با توجه به تداخل بین زوم مسکونی و این صنعت اظهار داشت: به رغم سرمایه گذاری ها و تلاش های این واحد صنعتی در حوزه محیط زیست ولی باید بگویم که موضوعات زیست محیطی در این صنعت به بن بست رسیده و می طلبد با کمک دولت موضوع  انتقال این واحد با جدیت پیگیری شود.

حیدرزاده همچنین ادامه داد: ایجاد واحدهای HSE در شهرک های صنعتی این شهرستان مورد پیگیری بوده که در شهرک صنعتی شمس آباد واحد HSE فعال شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: کارگروه ساماندهی موضوع کشاورزی در جنوب تهران با دستور استاندار تهران تشکیل شده است که یکی از وظایف محول به حوزه محیط زیست جلوگیری از ورود فاضلاب واحدهای صنعتی به اراضی کشاورزی است.

وی افزود: موضوع انتقال آرادکوه از دیگر موضوعات مورد پیگیری بود با توجه به اینکه زمین مناسبی در این خصوص تاکنون پیدا نشده تلاش حاکمیتی محیط زیست اصلاح و بهبود در مدیریت پسماند در سایت آرادکوه است.

حیدرزاده یکی از مشکلات این شهرستان را کمبود نیروی انسانی و تخصصی در حوزه محیط زیست شهرستان دانست و اعلام آمادگی کرد. با توجه به اهمیت شهرستان ری، حجم عمده اقدامات در حضور محیط زیست استان به سمت این شهرستان معطوف گردد.

 

منبع : خبرگزاری مهر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseپایش مستمرواحدهای صنعتیاستان تهرانشهر ری


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

5252

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

206

میهمان آنلاین

24506370

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA