نظارت بر واحدهای غذایی با جدیت پیگیری می شود

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان غذا و دارو، هدایت حسینی افزود: در زمان حاضر 450 واحد لبنی فعال ، 108 واحد تولید فرآورده های گوشتی و 88 واحد تولید روغن در کشور فعالیت می کنند.

حسینی گفت : برنامه های بسیار خوبی در سال گذشته برای ارتقای سلامت محصولات داشتیم که امسال نیز این برنامه ها با جدیت در حال پیگیری و انجام است که در این خصوص می توان به ارتقا سلامت روغن ها، لبنیات و کاهش باقیمانده سموم اشاره کرد.

وی گفت: سرانه مصرف نمک از 12 گرم باید به پنج گرم برسد، همچنین چربی از 50 گرم باید به 35 برسد که برنامه ریزی ها انجام شده و در حال انجام است.

حسینی افزود: در همین راستا کاهش نمک را در محصولاتی از جمله پنیر، سوسیس و کالباس، چیپس، نان های صنعتی و سنتی خواهیم داشت، همچنین شکر نیز در نوشیدنی های میوه ای ، یخی ، نوشابه های گازدار و فرآورده های کاکائویی کاهش ، خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: کاهش چربی در دسرهای چرب، خامه و سس هم از دیگر برنامه های این سازمان است که در حال انجام است.

مدیر کل اداره غذا، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: در زمینه کاهش اسیدهای چرب ترانس و اشباع نیز درسال گذشته ضوابطی ابلاغ شد که میزان اسیدهای چرب ترانس در روغن های خوراکی مصرف خانوار باید حداکثر دو درصد باشد و در صنعت و در مصرف شیرینی و شکلات نیز تا 10 درصد طبق استانداردهای جهانی مجاز است که در سازمان غذا و دارو این رقم پنج درصد تعیین و ابلاغ شده است.

حسینی ادامه داد: یکی دیگر از مهم ترین برنامه های این سازمان غنی سازی مواد غذایی است که می توان به غنی سازی نمک ، غنی سازی آهن با اسید فولیک، و با توجه به کمبود ویتامین D ، غنی شدن برخی محصولات غذایی با این ویتامین نیز در حال انجام است که در این زمینه به دنبال غنی سازی لبنیات و نان هستیم.

حسینی گفت: کمیته های فعال نیز در این اداره کل تشکیل شده که می توان به کمیته ارتقا سلامت برنج اشاره کرد و اعضای این کمیته از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و نمایندگانی از کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseنظارتواحدهای غذایینظارتسازمان غذا و داروبازرسی های دوره ای


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

5699

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

115

میهمان آنلاین

24506817

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA