برنامه های گسترده زیست محیطی در تهران اجرا می شود

 به گزارش سرویس شهری ایسنا، علی محمد شاعری با اعلام این خبر اظهار داشت: روز جهانی محیط زیست به عنوان بزرگترین رویداد جهان در عرصه محیط زیست همه ساله در بیش از100 کشور جهان گرامی داشته می شود.امسال نیز همچون سالهای قبل و با شعار جهانی 7 میلیارد آرزو،‌ یک کره زمین، بهره‌برداری به همراه حفاظت برنامه های ویژه ای برای این هفته در نظر گرفته شده است که همه برنامه ها بر بهره برداری آینده نگرانه از منابع طبیعی و محیط زیست و تحقق بخشیدن به موضوع توسعه پایدار استوار است.

وی با بیان اینکه در راستای همسویی با جامعه جهانی، پیام شهرداری تهران در این هفته با عنوان “8 میلیون آرزو،‌یک تهران،‌آسمان آبی- زمین پاک” در نظر گرفته شده افزود: ‌فعالیتهای شهرداری تهران در همه عرصه ها به ارزشگذاری،‌ پاسداشت و تلاش در راستای حفاظت از منابع طبیعی و محیط ‌زیست استوار خواهد بود.

شاعری به مهمترین برنامه های شهرداری تهران در هفته محیط زیست اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره های منطقه ای در مناطق22گانه با محوریت پیام سال جاری، برگزاری کارگاههای آموزشی با محوریت موضوعات کاهش تولید و تفکیک پسماند، صرفه جویی درمصرف انرژی، صرفه جویی در مصرف آب و حفاظت از طبیعت، افتتاح طرحهای محیط زیستی در مناطق 22گانه با محوریت بهره برداری پایدار از منابع طبیعی و محیط زیست از جمله برنامه های شهرداری تهران در این هفته است.

وی برگزاری مراسم پیاده روی و دوچرخه سواری در معابر منتهی به بوستانها و اکوسیستمهای طبیعی کلانشهر تهران را از دیگر برنامه های پیش بینی شده اعلام کرد و گفت: این برنامه با هدف پاسداشت محیط زیست و طبیعت و عدم استفاده از خودرو اجرایی می شود.

شاعری خاطر نشان کرد: در راستای اهداف و سیاستهای شهرداری تهران در استفاده نکردن از کیسه ها و ظروف پلاستیکی، در برگزاری همایشها و کارگاهها از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده نخواهد شد و نسبت به توزیع کیسه ها و ظروف زیست تجزیه پذیر اقدام می شود.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseشهرداری تهرانبرنامه های گسترده زیست محیطیهفته محیط زیست


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8094

تعداد اعضا

4296

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2

میهمان آنلاین

24480466

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA