شبکه فاضلاب شهر تهران تا سال 1400 به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعودرضا ثامنی روز پنج شنبه در نخستین همایش حامیان محیط زیست مدارس شهر تهران در فرهنگسرای اندیشه افزود: شبکه فاضلاب تهران یکی از مهمترین پروژه هایی است که نقش موثری در کاهش آسیب های زیست محیطی و تامین محیطی سالم برای شهروندان دارد.

وی با بیان این که قرار بود این پروژه بزرگ در سال 1410 به بهره برداری برسد، گفت: ضرورت بهره برداری از آن باعث شد تا با بهره گیری از اعتبارات داخلی و کمک بخش خصوصی، زمان اجرای پروژه را کاهش دهیم.

ثامنی اظهار کرد: این پروژه با 55 درصد پیشرفت در دست اجراست که در نهایت 11 میلیون جمعیت ساکن در شهر تهران را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیر اجرای خطوط انتقال شرکت فاضلاب تهران بر ضرورت همکاری شهرداری تهران و سازمان حفاظت از محیط زیست برای اجرا و تکمیل این پروژه تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح از آلوده شدن منابع آب زیرزمینی جلوگیری کرده و سطح تخریب محیط زیست را به نحو چشم گیری کاهش خواهد داد.

وی با بیان این که پروژه فاضلاب تهران تنها برای جمع آوری فاضلاب خانگی طراحی شده است، گفت: نباید اجازه داد روان آب ها و نیز آب باران وارد این سیستم شود.

مدیر اجرای خطوط انتقال شرکت فاضلاب تهران تصریح کرد: شهروندانی تهرانی که شبکه فاضلاب در محل سکونت آنها اجرا و تکمیل شده است باید هرچه سریعتر برای اتصال فاضلاب خانگی خود به شبکه اقدام کنند.

مطالعات مقدماتی طرح فاضلاب تهران توسط برنامه عمرانی سازمان ملل متحد (UNDP) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) از سال ١٣٥٠ آغاز شده است.

نخستین همایش حامیان محیط زیست مدارس شهر تهران با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست استان تهران، سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، شهرداری تهران و شرکت فاضلاب تهران به منظور جلب مشارکت دانش آموزان در حفاظت از محیط زیست در حال تخریب این کلان شهر با حضور تعدادی از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseشبکه فاضلابشهر تهرانسال 1400بهره برداریفاضلاب خانگی


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8094

تعداد اعضا

4782

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1

میهمان آنلاین

24480952

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA