آموزش 56 هزار معلم، فعالیت 60 مدرسه جامع زیست محیطی(جم) از مهر 94

محمد درویش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش منعقد شد قرار است این دو نهاد در زمینه آموزش های محیط زیستی همکاری کنند.

وی اظهار کرد: یکی از بندهای این تفاهم نامه آموزش محیط زیستی معلمان و توسعه مدارس جامع محیط زیستی ( جم) است که بر این اساس قرار است 60 مدرسه جم اعم از دولتی و غیر انتفاعی از ابتدای سال تحصیلی 94- 95 در سراسر کشور فعال شود.

درویش ادامه داد: قرار است معلمان آموزش دیده در این مدارس به فعالیت مشغول شوند و به تدریج بر تعداد مدارس جم و دایره فعالیت آنها افزوده شود.

وی گفت: این کار با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت آموزش و پرورش و سازمان های مردم نهاد فعال در عرصه آموزش انجام می شود که برای این همکاری بانک اطلاعاتی تهیه شده است تا معلمان داوطلب برای آموزش به راحتی شناسایی شوند.

درویش افزود: همچنین در ادارات کل محیط زیست 31 استان کشور طرح معلم مروج در حال انجام است که در راستای این طرح معلمان داوطلب آموزش های محیط زیستی می بینند.

وی ادامه داد: در این طرح معلمان در تورهای علمی و سیاحتی شرکت می کنند تا از فهم اکولوژیک بیشتری در استان خود برخوردار شوند.

درویش درباره نحوه فعالیت مدارس جم گفت: در این مدارس عنوان درس یا ساعت اختصاصی برای مباحث محیط زیستی اضافه بر ساعات آموزشی وجود ندارد بلکه به دنبال این هستیم که با فراهم آوردن شرایط لازم دانش آموزان به شکل خود انگیخته درگیر مسایل محیط زیستی و شرایط اقلیمی سرزمینشان شوند.

وی افزود: توجه به میزان مصرف انرژی، کاغذ و تولید پسماند از جمله مواردی است که باید در چارچوب مدارس جم رعایت شود، همچنین پیش بینی شده است دانش آموزان از مقطع پیش دبستان تا 9 سالگی تحت آموزش هایی غیرمستقیم با عنوان مدارس جامع محیط زیست قرار گیرند و بعد از آن آموزش ها به صورت آکادمیک ادامه می یابد.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseآموزش معلمانمدرسه جامع زیست محیطیمهر ماهمباحث زیست محیطی


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8096

تعداد اعضا

2273

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2

میهمان آنلاین

24490770

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA