رفع تصرف 11هزار متر مربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده جاجرود

به گزارش سرویس «محیط زیست» ایسنا، امامعلی یگانزاده گفت: 11 هزار مترمربع از اراضی ملی واقع در روستای ده ترکمن در منطقه حفاظت شده جاجرود با کاشت درخت و دیوارچینی از سال 1384 تصرف شده بود که در همان سال با شکایت اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار پرونده ای در این زمینه در دادسرای ناحیه 19 تهران به جریان افتاد.

وی افزود: طی اعلام شکایت و پیگیری های اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در خصوص این اراضی سرانجام دادگاه این اراضی را تصرف شده اعلام و رای خود مبنی بر رفع تصرف از اراضی ملی را صادر نمود.

یگانزاده تصریح کرد: صبح روز دوشنبه با دستور سرپرست شعبه ویژه زمین خواری و با حضور عوامل پلیس پیشگیری کلانتری 128 تهران، عوامل مرکز عملیات پلیس امنیت تهران و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست پارک های ملی خجیر و سرخه حصار این اراضی رفع تصرف شد و امروز پس از سال ها دست متصرفان از این اراضی ملی کوتاه شد و حقوق مردم به بیت المال بازگشت.

وی ضمن قدردانی از دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: زمین‌های رفع تصرف شده، از اراضی ارزشمند و مهم در داخل منطقه حفاظت شده جاجرود می باشد که دارای ارزش اکولوژیک بالایی بوده و به همین جهت بازپسگیری آن ها حائز اهمیت بسزایی است.

براساس گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان تهران، به منظور بازگرداندن این عرصه‌ها به حالت اول، تمامی درختان کاشته شده با کمترین آسیب از محل کاشت خارج و در محوطه اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار بازکاشت شد.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseرفع تصرفاراضی ملیمنطقه حفاظت شده جاجرود


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

4094

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

255

میهمان آنلاین

24498105

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA