تایید سلامت گوشت، مرغ و لبنیات ایرانی از سوی روس‌ها

داریوش جهان‌پیما در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره جایگاه کیفیت و بهداشت محصولات دام و طیور ایران اظهارکرد: کیفیت و استانداردهای بهداشتی محصولات دام و طیور ایرانی در حدی است که به صادرات فکر می‌کنیم و کشورهایی مانند روسیه هستند که خواهان محصولات دام و طیور ایرانی هستند.

وی افزود: روسیه ضوابط اتحادیه اروپا را رعایت می کند و در زمینه محصولات دام و طیور نیز طی دو بازدیدی که هیات روسی از صنایع طیور، تخم مرغ، تخم SPF، جوجه یک روزه، مرغ کشتار شده، شیر و لبنیات ایران داشته اند، این صنایع مورد تایید قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی ادامه داد: در زمینه میگو نیز صاردات ایران عمدتا به اروپا و آمریکاست و در زمینه دیگر محصولات آبزی گرچه از سوی هیات روسی تایید شده اما صرفا به این کشور فکر نمی‌کنیم، چرا که بسیاری از صادرات محصولات آبزی‌پروری به کشورهای منطقه را ایران تامین می‌کند.

جهان پیما درخصوص برنامه سازمان دامپزشکی برای واردات گوشت گفت: سیاست‌ واردات گوشت به وزارت جهاد کشاورزی برمی‌گردد که در این زمینه برخی نظارت و استانداردهای بهداشتی سازمان دامپزشکی نیز باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد اما تولید مازاد بر نیاز داخلی یک محصول دلیلی بر بی نیازی از واردات آن محصول نیست چرا که سیاست آن در کشورهای مختلف متفاوت بوده و تنظیم بازار یک محصول از طریق واردات و صادرات آن محصول به صورت توامان انجام می‌شود.

وی درباره وضعیت تولید گوشت مرغ از نظر میزان باقیمانده کادیوم و سرب گفت: استانداردهای تولید گوشت مرغ در کشور براساس استانداردهای اتحادیه اروپاست و تضمین کیفیت محصولات بر این اساس صورت می گیرد و در ارزیابی‌های کیفی و آزمایشات انجام شده مشکلی گزارش نشده است.

مدیر کل دفتر مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی افزود: اگر محصولی از نظر کیفی مشکل داشته باشد می توان آن را در آمار معدوم سازی فرآورده‌های دامی سازمان دامپزشکی مشاهده کرد چرا که سالانه حجم زیادی از چرخه مصرف خارج می شوند که البته در مقابل میزان تولید و مصرف سالانه کشور چندان قابل توجه نیست.

جهان پیما اظهار کرد: معدوم سازی صورت گرفته نشان از نظارت‌های سازمان دامپزشکی بر روند تولید و مصرف فرآورده‌های خام دامی است و البته کیفیت تولید در بسیاری از واحدهای مرغداری در کشور نیز به حدی است که صادرات گوشت مرغ از همین واحدها به کشورهای مختلف صورت می گیرد که نشان می دهد گوشت مرغ ایرانی مشکلی از نظر کیفیت و استانداردهای بهداشتی ندارد اما شاید موارد خاصی در زمینه شرایط تولید و نگهداری این محصول وجود داشته باشد.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseگوشت مرغروسیهتایید سلامتصادراتاستاندارد های بهداشتیدام و طیور ایرانی


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8098

تعداد اعضا

4908

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

27

میهمان آنلاین

24493405

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA