ضرب‌الاجل وزارت بهداشت این بار برای «روغن»

دکتر سیدهدایت حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: در بحث سلامت روغن‌ها محوریت ما به حداقل رساندن میزان اسیدهای چرب ترانس است، چراکه اسیدهای چرب ترانس اسیدهایی هستند که برای سلامت مصرف کننده مخاطره‌آمیزند.

وی با بیان اینکه در سال 94 میزان اسیدهای چرب تمام روغن‌های مصرفی باید به زیر 2 درصد کاهش یابد، ادامه داد: اکنون میزان اسید چرب ترانس در روغن‌ها بر اساس ضوابط مختلف، متفاوت است و گاهی تا پنج درصد و سه درصد و بالاتر هم مجوز داشته‌اند. اما در سال 94 اجبارا میزان اسیدهای چرب ترانس تمام روغن‌هایی که تولید و مصرف می‌شوند به زیر دو درصد خواهد رسید.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی، آرایشی وبهداشتی سازمان غذا و دارو در ارتباط با اسیدهای چرب اشباع نیزگفت: مخاطرات‌ اسیدهای چرب اشباع کمتر از اسیدهای چرب ترانس است و به همین دلیل میزان نگرانی‌ ما در این زمینه کمتر است. اما در عین حال باید میزان اسیدهای چرب اشباع را تا حد امکان کاهش دهیم.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: در مجموع برنامه اصلی ما کاهش اسیدهای چرب ترانس و کاهش منطقی اسیدهای چرب اشباع در روغن‌های مصرفی در سال 94 است.

 

منبع :  خبرگزاری ایسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseروغن های خوراکیاسید چرب ترانسکاهش مصرفسال 94مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذاییآرایشی وبهداشتیسازمان غذا و دارو


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

617

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

143

میهمان آنلاین

24501735

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA