شیوع آنفلوانزای فصلی در کشور ، ماجرای فوت مرد مبتلا در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، دكتر محمد مهدی گويا گفت: در حال حاضر آنفلوانزای فصلی در همه جاي دنيا از جمله ایران شايع است و گروه‌هاي در معرض خطر مانند بيماران قلبي، بيماران ريوي، مبتلايان به نارسايي كليه، مبتلايان به ديابت، زنان باردار و بيماران سرطاني كه تحت درمان شيمي درماني هستند، در صورت ابتلا به اين بيماري بيشتر در معرض خطر قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر آنفلوانزای فصلي بيشتر در استانهاي تهران، اصفهان، كرمانشاه، زنجان، سمنان، اردبيل و خراسان جنوبي شايع است و به گروه‌هاي در معرض خطر توصیه مي‌كنيم كه نسبت به دريافت واكسن آنفلوانزا اقدام كنند.

رئيس مركز مديريت بيماري های واگیر وزارت بهداشت، رعايت نكات بهداشتي را مهمترين عامل در پيشگيري از ابتلا به اين بيماري عنوان كرد و گفت: از خانواده‌ها مي‌خواهيم كه كودكان خود را كه مبتلا به بيماري شبيه آنفلوانزا هستند تا زماني كه پزشك اجازه نداده است، به مدرسه نفرستند.

وي توصيه كرد: افراد مبتلا به علائم بيماري آنفلوانزا همچنين بايد از تماس با افراد مسن و افراد باردار خودداري كنند. به گفته گويا، شستشوي مرتب دست‌ها و رعايت آداب تنفسي اهميت زيادي در پيشگيري از ابتلا به اين بيماري دارد.

رئيس مركز مديريت بيماري های وزارت بهداشت همچنين به فوت مرد 61 ساله در تهران بر اثر ابتلا به آنفلوانزا اشاره كرد و گفت: برخلاف آنچه كه در برخي رسانه‌ها اعلام شده است، اين فرد 37 ساله نبوده و بيماري مزمن قلبي داشته و بعد از چند روز از گذشت بيماری، دير به بيمارستان مراجعه می کند.

گويا افزود: درمان اين فرد 61 ساله در یکی از بيمارستان های تهران شروع مي‌ شود ولي به دليل اينكه بيماري قلبي زمينه‌اي داشته و واكسن نيز دريافت نكرده بوده و دير به بيمارستان منتقل شده بود، درمان وي موثر واقع نمي‌شود و فوت مي‌كند.

وي گفت: جواب آزمايش اين فرد نوع ويروس را آنفلوانزاي H1N1 نشان داده است كه در حال حاضر اين نوع آنفلوانزا، آنفلوانزاي فصلي محسوب مي‌شود.

گويا با بيان اينكه آنفلوانزا H1N1 ، آنفلوانزاي نوع B و آنفلوانزاي نوع H3N2 هيچ تفاوتي با هم ندارند، افزود: اين آنفلوانزاها از نظر شدت و علائم همه جزء آنفلوانزاي فصلي محسوب مي‌شوند و در همه جاي دنيا شايع هستند.

 

منبع : خبرگزاری مهر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseشیوع آنفلوا نزای فصلیتهرانگروه های در معرض خطرفوت مرد 61 سالهنارسایی قلبینوع H1N1


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

3080

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

176

میهمان آنلاین

24497092

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA