کاهش حوادث مرگبار شغلی در مازندارن: مرگ ۲۳ کارگر در ۹ ماه

رییس واحد بازرسی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از وقوع ۲۳ حادثه کار منجر به فوت در استان مازندران در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، حسن غلامی رییس واحد بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران صبح امروز در جلسه هماهنگی بازرسی کار اظهار داشت: در ارائه آمار حوادث ناشی از کار نکتهٔ حائز اهمیت، داشتن تعریف درست از شاخص‌هایی است که طبق آن بتوانیم نسبت به جمع آوری آمار اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در تعریف حادثه ناشی از کار می‌بایست به مواردی از جمله احراز رابطه کاری، کارگاه محل فعالیت، وقوع حادثه در کارگاه و یا در محل فعالیت و... توجه شود.

غلامی در ادامه با تأکید بر اینکه تنها مرجع صاحب صلاحیت جهت احراز رابطه کاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی می‌باشد افزود: ثبت و اعلام اطلاعات به صرف اظهارات خانواده و اطرافیان حادثه دیده نمی‌تواند دارای مبنای صحیحی باشد.

رییس اداره بازرسی کار اداره کل افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۲۳ حادثه ناشی از کار منجر به فوت در استان اتفاق افتاده و که توسط مراجع قضایی به این اداره کل ارجاع داده شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به امضاء سه تفاهم نامه با هدف کاهش حوادث ناشی از کار در کارگاههای ساختمانی تصریح کرد: با توجه به آمار بالای حوادث در کارگاه‌های ساختمانی اقدامات همه جانبه‌ای توسط این اداره کل با همراهی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، اداره کل تامین اجتماعی و کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان صورت گرفته است.

غلامی در ادامه افزود: از تیر ماه سال جاری آموزش‌های ایمنی کارگران، استادکاران و مهندسین صنعت ساختمان شروع شده است و تا کنون بیش ۳۰۰۰ نفر از کارگران و استادکاران و بیش از ۱۵۰۰ نفر از مهندسین عضو نظام مهندسی ساختمان این آموزش‌ها را طی کرده‌اند که این آموزش‌ها هم اکنون هم در حال پیگیری است.

رییس اداره بازرسی کار اداره کل در پایان گفت: تیم‌های مشترک بازرسی متشکل از بازرسان کار و کار‌شناسان کنترل و نظارت نظام مهندسی ساختمان استان به طور مرتب و طی برنامه زمان بندی به کارگاه‌های ساختمانی مراجعه می‌نمایند و در صورت عدم رعایت قوانین و آیین نامه‌های حفاظت و بهداشت کار نسبت به معرفی کارفرمای متخلف به مراجع قضایی و پلمپ کارگاه اقدام می‌نمایند.

 

منبع : خبرگزاری ایلنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseحوادث مرگبار شغلیکاهشمرگمازندرانایمنی کارگران


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8098

تعداد اعضا

4518

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

5

میهمان آنلاین

24493015

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA