ممنوعیت ۳ قلم خوراکی در بوفه مدارس/۵ هزار ناظر بوفه ها

مهرزاد حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزییات تفاهم نامه این معاوت با وزارت بهداشت اظهار کرد: تفاهم نامه ای درباره ی امنیت غذایی دانش آموزان با وزارت بهداشت درمان و آموزش منعقد کرده ایم و جلسات شواری راهبردی با حضور معاونان هر دو وزارت خانه برگزار شده است.

وی افزود: در فاز اول تفاهم نامه، ابلاغیه ممنوعیت ۳ قلم مواد غذایی نوشابه گاز دار، سوسیس و کالباس در بوفه به مدارس ارسال شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت  وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای مدارس مروج سلامتی دستورالعمل هایی به استان ها  ابلاغ شد و ۵ هزار نفر بسیج شدند تا بر بوفه مدارس نظارت داشته باشند.

وی اظهار کرد: طی یک ماه گذشته ۸۸ هزار مدرسه مورد نظارت قرار گرفت برخی از مدارس بوفه نداشتند و از آن تعداد مدرسه ای که دارای بوفه تغذیه بودند تنها ۲ درصد از مفاد بخشنامه تخطی کرده بودند.

حمیدی تاکید کرد: اگر بوفه مدرسه ای در سراسر کشور مواد غذایی ممنوعه را توزیع کند تخطی کرده است و با آن برخورد می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بخش بهداشت روستاها با کمک تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور  موظف شده اند برای نظارت بوفه تغذیه به مدارس سر بزنند.

وی از کمپین تبلیغاتی تغذیه سالم خبر داد و گفت: تغذیه سالم یک مقوله فرهنگی است فقط نباید به بخشنامه ها اکتفا کرد و تابلوهایی برای آموزش بوفه داران در داخل بوفه ها نصب خواهیم کرد و یک تابلو هم برای آموزش دانش آموزان در بیرون از بوفه نصب می شود تا دانش آموزان از تغذیه های سالم و ناسالم آگاهی داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری مهر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseبوفه مدارسناظرممنوعیت فروشسوسیسنوشابه گازدارکالباس


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8095

تعداد اعضا

5929

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

132

میهمان آنلاین

24482099

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA