منطقه12 به عنوان اولین «منطقه کم انتشار» کشور اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر ،محمد باقر قالیباف، شهردار تهران صبح امروز در همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا، منطقه 12 یعنی محدوده مرکزی و هسته تاریخی تهران را که حالا قلب اقتصادی پایتخت به شمار می رود به عنوان اولین منطقه کم انتشار تهران اعلام کرد. منطقه کم انتشار اصطلاحا به منطقه ای گفته می شود که به دلیل بالا بودن غلظت آلاینده های هوا در آن، محدودیت هایی برای وسایل نقلیه آلاینده در آن اعمال می شود و از تردد خودروهای فرسوده و وسایل نقلیه ای که آلاینده زیادی تولید می کنند به این منطقه جلوگیری می شود.

شهردار تهران در این باره گفت: نخستین اقدام محدودیت و بعد از آن ممنوعیت ورود موتورسیکلت های بنزینی به منطقه 12 است. دغدغه امروز ما محدوده طرح ترافیک نیس و مساله ما آلودگی هواست.

او ادامه داد: به همین دلیل مناطقی را به عنوان مناطق کم انتشار تعیین کردیم که اولین آنها منطقه 12 مشخصا منطقه بازار و مرکز شهر تهران است. در این زمینه از موتورسیکلتها شروع می کنیم چرا که آنها مهمترین منابع تولید آلاینده های هوا هستند و روزانه چند میلیون موتور در تهران حرکت می کنند و هر کدام از انها چند برابر یک خودرو آلاینده تولید می کنند. به هر حال باید جایی اقدامات سلبی انجام شود و با توجه به آلودگی هوای تهران اصلا جرا باید موتور کاربوراتی تولید شود.

شهردار تهران دومین برنامه ای که به زودی در تهران اجرا می شود را الزام تمام اتوبوس ها به نصب فیلتر دوده اعلام کرد و گفت: تصمیم گرفتیم همه اتوبوس ها با هر وضعیتی به فیلتر دوده  مجهز شوند. هزینه هر کدام از این فیلترها 30 میلیون تومان است و تا پایان سال آینده همه اتوبوس های تهران به فیلترهای دوده مجهز خواهند شد.

 

منبع : خبرگزاری مهر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseمنطقه کم انتشارمنطقه 12آلودگی هواشهردار تهرانخودرو فرسوده


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8101

تعداد اعضا

6497

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

62

میهمان آنلاین

24500509

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA