افزایش ۱۵ درصدی جان باختگان حوادث کار در همدان/ مجروحان کار ۲۸ درصد زیاد شدند

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از کشته شدن ۵۱ نفر در این استان بر اثر حوادث ناشی از کار طی 9 ماه گذشته خبر داد.

«علی احسان صالح» درباره این آمار توضیح داد: شمار جان باختگان حوادث کار در ۹ ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی با ذکر اینکه تمامی فوت شدگان ناشی از حوادث کار در ۹ ماهه اول امسال مرد بوده‌اند بیان کرد: شمار جان باختگان حوادث کار همدان در سال گذشته ۴۳ مرد و یک زن بوده است.

وی از افزایش ۲۸ درصدی مجروحان سوانح کار خبر داد و گفت: ۴۴۱ نفر در سوانح ناشی از کار در ۹ ماهه سالجاری مجروح و مصدوم شدند که از نظر جنسیت ۴۳۴ نفر از مجروحان مرد و هفت نفر زن هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان یادآور شد: سال گذشته در این مدت زمان ۳۳۸ مرد و پنج زن در حوادث ناشی از کار مجروح و مصدوم شدند.

وی حوادث کار را از دو منظر تشریح کرد و گفت: برخی از افراد پیش از بروز سانحه به علت بیماری از جمله سکته قلبی جان باخته سپس دچار سانحه کار می‌شوند که در معاینات پزشکی این موضوع رصد و مشخص می‌شود.

وی سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از مهم‌ترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار دانست که می‌توان با رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاعات بروز این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

 

منبع : خبرگزاری ایلنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseحوادث کارآمارهمدانجان باختگانمجروحانافزایشسانحه


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

6870

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

164

میهمان آنلاین

24500882

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA