واردات روغن پالم در سال جاری 48درصد کاهش داشته است

«هدایت حسینی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاراجتماعی ایرنا این میزان کاهش را براساس میزان ترخیص انواع روغن پالم در سال 92 به استناد آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با 9 ماهه سال جاری عنوان کرد.

حسینی میزان واردات روغن پالم در سال گذشته را 750 هزار تن عنوان کرد و اظهارداشت: این درحالی است که واردات روغن پالم در 9ماهه امسال به 385هزار تن کاهش یافته است.

حسینی ادامه داد: پنج نوع روغن پالم شامل روغن سوپر اولئین، اولئین، پالم ، کرنل و استئارین وارد کشور می شود که بیشترین واردات روغن پالم در سال گذشته به روغن پالم اولئین اختصاص داشت.

وی ادامه داد: از این روغن معادل 648هزار وارد کشور شد این در حالی است که در 9 ماهه امسال این رقم به 324هزار تن رسیده است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی وآرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: براساس استانداردهای ملی که در کشور وجود دارد استفاده از روغن گیاهی فقط برای هفت فرآورده لبنی، مجاز است اما در موارد دیگر استفاده از این روغن غیرمجاز اعلام شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: فرآورده ها دارای مجوز استفاده ازروغن گیاهی و چربی شامل پنیر پروسس، پنیر تازه، پنیر خامه ای ، پنیر پیتزا ، بستنی ، بستنی پروبیوتیک و شیرخشک صنعتی است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: طبق استاندارد ملی کشور که از سال 86 به تدریج تدوین شده است در اواخر سال 92 مجوز استفاده از چربی گیاهی برای همه این فرآورده ها، صادر شد که خامه گیاهی با 52 فقره پروانه و پنیر پروسس آنالوگ با 51 فقره پروانه، بیشترین مجوز صادر شده را به خود اختصاص می دهند.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseروغن پالمکاهش وارداتسازمان غذا و دارولبنیاتشیر خشکاستاندارد ملی کشور


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

2582

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

221

میهمان آنلاین

24503701

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA