سقوط نصاب پیمانکار از دکل مخابراتی/تشریح جزئیات حادثه

وحید رحمتی در خصوص جزییات وقوع این حادثه به خبرنگار مهر گفت: احداث و تحویل دکل جدید مخابراتی هلال احمر از چند ماه قبل با قراداد پیمانکاری در واگذاری یک شرکت خصوصی بود و قبل از تحویل به واحد IT هلال احمر، متاسفانه امروز در بررسی و تست نهایی، دکل مخابراتی سقوط و یکی از نصابان نیز از ارتفاع حدود 30 متری سقوط کرد.

وی ادامه داد: حدود ساعت 13:10 روز پنج شنبه یکی از نصابان شرکت خصوصی که با قراداد پیمان کاری وظیفه احداث و تحویل دکل مخابراتی جدید را داشتند(در حالی که پروژه هنوز در اختیار پیمانکار بوده و تحویل واحد IT جمعیت هلال احمر نشده بود) از ارتفاع حدود 30 متری به دلیل شل شدن یکی از مهارها و در ادامه سقوط به همراه دکل، جان باخت.

رحمتی با اشاره به اینکه دکل قدیمی جمعیت هلال احمر واقع در ساختمان معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی که وظیفه برقراری ارتباطات رادیویی و اینترنتی مرکز را با زیر مجموعه ها از جمله داوطلبان، امداد و نجات، استان تهران و...داشت و اخیر نوسازی شده بود، افزود: در پی درخواست هلال احمر از یکی از شرکت های خصوصی برای افزایش و بهبود پهنای باند و اینترنت، این شرکت اعلام کرد دکل فعلی پاسخگوی درخواست جدید نبوده و تنها راه بهبود افزایش ارتباطات رادیویی و افزایش پهنای باند و اینترنت پر سرعت را نصب یک دکل جدید اعلام کردند از این رو براساس یک قرارداد پیمان کاری وظیفه احداث یک دکل جدید مخابراتی به این شرکت واگذار شد.

وی رحمتی افزود: از چند ماه قبل عملیات مقدماتی احداث این دکل آغاز شده بود و طی روزهای گذشته مراحل نهایی نصب این دکل 70 متری در حال انجام بود که متاسفانه امروز و در آخرین ساعت انجام کار و قبل از تحویل پروژه به واحد IT، نصاب این شرکت پس از نصب چراغ هشدار، براثر شل شدن یکی از مهارها به همراه دکل سقوط کرد.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله بعد از وقوع این اتفاق مصدوم که حدود 35 سال سن داشت به بیمارستان خاتم الانبیا منتقل شد اما متاسفانه بر اثر شدت جراحات درگذشت.

 

منبع : خبرگزاری مهــــر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseحادثه کاریسقوط نصابدکل مخابراتیهلال احمرمرگپیمانکار


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

2371

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

10

میهمان آنلاین

24496382

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA