بازدیدنمایندگان ویژه ابتکاراز عسلویه/جلوگیری از اقدامات ضد محیط زیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، در این سفر، معاونین و مدیران سازمان حفاظت محیط زیست و فرماندار شهرستان پارسیان از تاسیسات عسلویه، پارک ملی نایبند، همچنین کتابخانه کوچک روستای میلکی که کتابهای زیست محیطی را جمع آوری کرده اند بازدید کردند.

حسین دلشب مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در خصوص بازدید مدیران ارشد سازمان از منطقه پارسیان و تاسیسات عسلویه گفت: در این بازدید که با استقبال مردم شهرستان و مدیران و مسئولان استانی روبرو شد ، معاونین سازمان حفاظت محیط زیست با صبوری پاسخگوی نگرانی مردم چه در موضوع تاسیسات عسلویه و آلودگی ها ناشی از آن و چه در خصوص پارک ملی دریایی نایبند بودند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در جمع مردم منطقه از نقش و اهمیت سازمان های مردم نهاد در رابطه با حفاظت از محیط زیست سخن گفت و سیاست های این سازمان  برای حفاظت از محیط زیست در قبال صنایع آلاینده و احداث صنایع جدید را تشریح کرد.

هیچ اقدام ضد محیطی زیستی انجام نخواهد شد

متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان با اشاره به یکی از اهرم های اصلی کنترل آلایندگی که پایش آنلاین و سیستم های خود اظهاری است، گفت: قوانین مربوط به آلودگی هوا، خاک،آب و قوانین ارزیابی زیست محیطی در حال اصلاح و تدوین است و با رایزنی انجام شده با وزارت نفت نیز قرار شده است آلودگی هوای ناشی از فلرها در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد.

دکتر متصدی به مردم منطقه اطمینان داد اجازه نخواهیم داد هیچ اقدام و یا صنعت ضد محیط زیستی مخل سلامت مردم انجام شود.

دلشب در مورد گزارش ارائه شده از پارک ملی دریایی نایبند نیز گفت: احیا پارک ملی نایبند در دستور کار اداره کل محیط زیست بوشهر قرار گرفته و با حصارکشی مرز و محدوده این منطقه مشخص شده و در حال حاضر در حال احداث برجک دیدبانی هستیم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام اداره کل محیط زیست بوشهر مطالعه رهاسازی جبیر در منطقه است چرا که در حال حاضر جبیر ها در اسارت نگهداری می شوند تا بتوانیم زیر ساخت های رها سازی را آماده کنیم.

مجید وفادار مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان نیز در جریان این بازدید، به سوالات حاضرین درباره خطوط انتقال نیرو،  مسایل زیست محیطی منطقه و واحد های صنعتی منطقه پاسخ داد .

محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در جریان این بازدید به نقش و اهمیت سمن ها و سازمان های مردم نهاد اشاره کرده و از آنان درخواست کرد که مثل همیشه بازوی کمک دهنده به سازمان حفاظت محیط زیست باشند

نصوری رییس دانشگاه آزاد اسلامی و رییس بیمارستان پارسیان عسلویه نیز در این باره گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز استان از معاونین سازمان حفاظت محیط زیست برای بازدید از شهرستان پارسیان دعوت کرد که خوشبختانه با حضور خانم دکتر مظاهری، آقای دکتر متصدی و مهندس درویش به سوالات مطرح شده توسط سازمان های مردم نهاد و اهالی شهرستان و مسئولین منطقه پاسخ داده شد.

مردم نگران سلامتی خود هستند

وی ادامه داد: مرکز شهرستان پارسیان با تاسیسات عسلویه 20 کیلومتر فاصله دارد و مسائل زیست محیطی عسلویه و آلایندگی آن در قسمت های دریایی، هوا و آب های زیرزمینی که مستقیما روی انسان ها و محیط تاثیر میگذارد از نگرانی ها مردم منطقه بحساب می رفتم که خوشبختانه با پاسخگویی که توسط مدیران سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفته باعث ایجاد آرامش خاطر در مردم منطقه شد.

 

منبع : خبرگزاری مهر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseبازدیدنمایندگان ویژه ابتکارعسلویهکنترل آلودگیآلودگی آببوشهر


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

1656

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

147

میهمان آنلاین

24502776

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA