ایلام و چهارمحال و بختیاری به عنوان یازدهمین و دوازدهمین استان سبز با کمپین "سیرک نه" همراه شدند.

استان چهارمحال و بختیاری دوازدهمین استان سبز

شهرام احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: استفاده از حیوانات وحشی در نمایش سیرک را به عنوان نماد آزار و اذیت گونه های حیات وحش اقدامی ناشایست دانست.

به گفته وی، با توجه به افزایش دانش زیست محیطی جامعه و اهمیت حفاظت از حیات وحش در افکار عمومی و رسالت ویژه سازمان حفاظت محیط زیست در راستای رعایت حقوق حیوانات مخالفت اداره تحت امرش را با برگزاری برنامه های نمایشی سیرک حیوانات وحشی رسما اعلام کرد.

مدیرکل محیط زیست چهار محال بختیاری اظهار داشت: چهار محال بختیاری از اولین استان هایی بود که با برگزاری سیرک مخالفت کرد و  تقاضاهایی که حدود 4 ماه پیش در این استان وجود داشت را رد کرد.

استان ایلام یازدهمین استان سبز

شهرام امیر شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: استفاده از حیوانات وحشی در نمایش سیرک را به عنوان نماد آزار و اذیت گونه های حیات وحش اقدامی ناشایست دانست.

به گفته وی، با توجه به افزایش دانش زیست محیطی جامعه و اهمیت حفاظت از حیات وحش در افکار عمومی و رسالت ویژه سازمان حفاظت محیط زیست در راستای رعایت حقوق حیوانات مخالفت اداره تحت امرش را با برگزاری برنامه های نمایشی سیرک حیوانات وحشی رسما اعلام کرد.

مدیر دیده بان حقوق حیوانات اظهار داشت: اولین موفقیت کمپین «سیرک نه!» که با تجربه سال ها مخالفت با حیوان آزاری در سیرک ها و همفکری ارگان های تراز اول بین المللی فعالیت می کند روز بیستم شهریور، روز مبارزه با خشونت علیه حیوانات رونمایی شد.

سیرک

شریفی تصریح کرد: در این مراسم خراسان رضوی به عنوان نخستین استانی که به سیرک ها مجوز نمی دهد بر نقشه کشور سبز شد و در خلال مراسم استان قم نیز به عنوان دومین استان با کمپین "سیرک نه!"، همراه شد.

وی افزود: هفته گذشته و در حضور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، همراهی استان های چهارم تا دهم نیز اعلام شد. همچنین در این جلسه، پروژه ترویجی ویژه ممنوعیت فعالیت سیرک های حیوانات و حیات وحش در کشور که با نام کمپین "سیرک نه!" فعالیت می کند به مدیران ارشد سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شد. در این جلسه سوابق، استنادات، راه های عملی، دلایل علمی، اخلاقی و دینی، کمک های داوطلبانه ممکن و نقشه راه این اقدام ترویجی به بحث گذاشته شد و متعاقبا با رای موافق حاضران، سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام حمایت از کمپین «سیرک نه!»، همراه این کمپین شد.

 

منبع : خبرگزاری مهر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseکمپین سیرک نهاستان سبزحیوان آزاریاستان ایلاماستان چهارمحال و بختیاری


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

2524

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

26

میهمان آنلاین

24496535

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA