مکانیسم های اقتصادی موثرترین روش مهار انتشار گازهای گلخانه ای است

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محسن ناصری با بیان اینکه به دلیل تحریم های غیرقانونی، نباید محیط زیست و سلامت مردم را در معرض خطر قرار داد، تاکید کرد: همکاری کشورهای منطقه برای رفع معضلات زیست محیطی ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم که گرمایش جهانی یک معضل جهانی است لذا برای مواجهه با آن نیاز به همکاری جهانی است.

ناصری گفت: تغییر آب و هوایی (اقلیم) و اثرات ناشی از آن از جمله کاهش بارندگی و بروز خشکسالی های مستمر و کم آبی به خصوص در منطقه خاورمیانه منجر به افزایش فقر و بروز نا آرامی ها و تنش های مرزی شده و استمرار نزاع های سیاسی و جنگ در کشورهای همجوار به مانعی برای دستیابی به توافقات عملی برای حل مشکلات زیست محیطی منطقه ای تبدیل شده است.

مدیر طرح ملی تغییر آب و هوای سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از همکاری با بخش های عمومی و خصوصی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی برای تقویت اقدامات ملی در مقابله با تغییر آب و هوا استقبال می کند، افزود: ایران به تسهیل این همکاری ها از جمله با ایجاد شرکت های مشترک ایرانی و خارجی متعهد است.

به گفته وی، مکانیسم های اقتصادی، موثرترین مسیر برای ایجاد انگیزه در فعالیت های بشردوستانه در سراسر جهان است تا با کمک آن بتوان ساز و کارهای بین المللی را برای مهار انتشار کربن و گازهای گلخانه ای توسعه داد.

مدیر طرح ملی تغییر آب و هوا سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال جاری دستور کار توسعه دولت و اهداف ملی کشور در خصوص موضوعات روی آوردن به اقتصاد کم کربن، کاهش شدت انرژی ( مصرفی)، کاهش یارانه های انرژی، کاهش انتشار آلاینده های مهم اتمسفر، ارتقای کارایی انرژی، بهبود کیفیت سوخت های مصرفی به رغم تحریم های اعمال شده، افزایش سهم منابع انرژی های تجدید پذیر و جدید جایگزین، تلاش برای هماهنگی با همسایگان برای مدیریت و کنترل گرد و غبار و استفاده از دیگر فناوری های سازگار با محیط زیست تمرکز داشته است.

وی ادامه داد: مسایل محیط زیست در اولویت جدی دولت یازدهم قرار دارد و هرهفته دنبال می شود چون سلامت مردم بسیار اهمیت دارد.

ناصری خاطر نشان کرد: تاکید بر تغییر نوع بنزین و گازوییل مصرفی در کلانشهرها با اجرایی شدن برنامه عرضه بنزین و گازوییل با استاندارد های بین المللی در جهت کاهش آلودگی هوا، جایگزینی مصرف گاز به جای نفت گاز و نفت کوره در نیروگاه های کشور و در نتیجه کاهش آلودگی و ابراز امیدواری برای سال های آینده در خصوص مصرف گاز در تمامی نیروگاه ها به جای نفت گاز و نفت کوره از جمله مسائل زیست محیطی است که در دولت تدبیر و امید دنبال می شود.

وی گفت: همچنین گسترش خط ریلی در کشور موجب برداشتن گام های مهمی در کشور شده است و طرح های دو خطه کردن و برقی کردن ریل های کشور نیز در دستور کار دولت قرار دارد.

ناصری افزود: حل معضل دریاچه هامون، ارومیه و زاینده رود در الویت برنامه های دولت قرار گرفته است به طوری که حل معضل دریاچه ارومیه و تشکیل کارگروه ویژه دریاچه ارومیه از اولین تصمیماتی بوده که دولت اتخاذ کرده است.

به گفته وی، یکی از مهمترین مشکلات محیط زیست کشور مسئله کمبود آب است و در این ارتباط راه حل های مختلفی برای کاهش مصرف آب در نظر گرفته شده است که از جمله آن پیشرفته کردن آبیاری در بخش کشاورزی است، همچنین در برخی استان ها برنامه ریزی های مفصلی برای اجرای طرح آبیاری پیشرفته صورت گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseانتشار گاز های گلخانه ایروش مهارمکانیسم اقتصادیکمبود آبمعضل جهانی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

2901

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

164

میهمان آنلاین

24504019

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA