آلودگی تصفیه خانه فاضلاب گناوه از حد استاندارد گذشت

محمد تولیده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این اداره تاکنون بارها به ادارات ذیربط، اخطاریه لازم در زمینه وضعیت نابسامان تصفیه خانه شهر صادر کرده است اما تاکنون در بهبود وضعیت آن اقدامی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به این که ترکیبات شیمیایی و سمی در اندازه های کم به هیچ وجه در فاضلاب قابل مشاهده نیست و بدون انجام آزمایشات ویژه به راحتی نمی توان در زمینه کیفیت آب خروجی از تصفیه خانه ها اظهار نظر کرد لذا سازمان حفاظت محیط زیست با راه اندازی آزمایشگاههای متعدد در ادارات زیر مجموعه خود آزمایش قابلیت بررسی پارامترهای کیفی آب را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در این ارتباط آزمایشگاه شیمی این اداره به صورت ماهانه به پایش و بررسی فاضلاب های شهری و تصفیه خانه شهر اقدام می کند.

تولیده افزود: کیفیت آب عامل تعیین کننده ای برای آسایش و رفاه انسان هاست و در جوامعی که آب های آن به باکتری ها و مواد شیمیایی آلوده باشد، شیوع بیماری ها امری اجتناب ناپذیر و سبب بسیاری از مرگ و میرها می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: در زمان حاضر در حوضچه های تصفیه خانه فاضلاب،بیشه زار با سرعت فزاینده ای در حال رشد است طوری که حوضچه آخر که به تعبیری زلال ساز است و آب آن باید کیفیت مطلوب برای رهاسازی را داشته باشد بیش از نیمی از آن با نیزار پوشیده شده است.

وی گفت: در فاصله نه چندان دور از تصفیه خانه به دلیل ورود خروجی تصفیه خانه به اراضی، نیزار در حال رشد و پیش روی به سمت تصفیه خانه است که بدون شک ادامه این روند در زمانی کوتاه این نقطه را در وضعیت بحرانی قرار داده و تبدیل به معضل زیست محیطی خواهد کرد. 

تولیده افزود: گاهی نیز شکارچیان برای صید پرندگان در تصفیه خانه و نیزار ایجاد شده حضور می یابند که از شهروندان انتظار داریم برای حفظ بهداشت و سلامت خود از شکار پرندگان موجود در این نقطه پرهیز کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گناوه از همه مسوولان ذیربط این شهرستان خواست برای بهبود و اصلاح وضعیت کنونی تصفیه خانه گام برداشته تا شاهد اضافه شدن مشکلی بر مشکلات زیست محیطی شهر خود نباشیم.

مدیر آب و فاضلاب شهری گناوه گفت: تصفیه خانه فاضلاب این شهر چندین حوضچه دارد و تاکنون هیچ مشکلی از جمله آلودگی زیست محیطی این حوضچه ها نداشته و طبق استانداردهای موجود است.

غلامحسین گشتاسب افزود: این اداره حساسیت ویژه ای نسبت به تصفیه خانه دارد و دراین ارتباط مشاور بکار گرفته و آزمایش نیز انجام می دهد.

وی از اداره حفاظت محیط زیست گناوه خواست آزمایش های لازم در زمینه آلودگی تصفیه خانه این بندر را که ادعا کرده با حضور کارشناسان این اداره انجام دهد.

گشتاسب اضافه کرد: مطالعات اولیه برای رشد و ارتقای تصفیه خانه این بندر در برنامه کاری قرار گرفته است.

بندرگناوه به عنوان مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و بیش از 60 هزارنفر جمعیت دارد.


منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

 


اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseتصفیه خانه فاضلابآلودگیگناوهحد استانداردشاخص زیست محیطیبحرانی


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8095

تعداد اعضا

350

بازدید امروز

6132

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

8

میهمان آنلاین

24482652

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA