54/8 درصد هزینه درمان را مردم می پردازند.

دکتر مرضيه وحيد دستجردي در نشست مشترک اعضاي شوراي عالي سازمان نظام پزشکي با وزير و معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در اين وزارتخانه، اظهار داشت: در منطقه تنها کشور پاکستان است که با 80 درصد بالاتر از ايران قرار دارد. ضمن اينکه بيمه هاي تکميلي 7 درصد، بيمه هاي ديگر 5/18 و دولت نيز 20 درصد هزينه درمان را مي پردازند.

وي رشد سرانه کل هزينه هاي سلامت را 5/2 درصد اعلام کرد و افزود: از سال 81 تا 87 اين رشد 68 درصد بوده است ولي با توجه به رشد تورم در کشور اين رشد تاثير چنداني بر سلامت نداشته است.

دکتر دستجردي گفت: روند بودجه و اعتبارات وزارت بهداشت از سال 81 تا 90 رشد چنداني نداشته است در حالي که روند اين رشد در سطح دولت چشمگير بوده است.

وي با اشاره به مطالعات انجام شده در کشورها در خصوص ارتباط رشد اقتصادي کشورها با سلامت نيز گفت: اين مطالعات نشان مي دهد رشد سلامت در 9 کشور صنعتي دنيا با توجه به رشد سلامت 40 درصد افزايش يافته است. اين رقم رشد در 53 کشور ديگر 11 درصد و در کشورهاي متوسط نيز توجه به سلامت موجب رشد 5/0 درصدي اقتصادي شده است. همچنين بانک جهاني از سلامت به عنوان يک سرمايه در کشورها نام برده است.

وي لزوم تغيير ديدگاه ها از بيمار محوري به سلامت محوري را مورد تاکيد قرار داد و بيان داشت: توجه به سطح بندي خدمات بستري در کشور که تکاليف برنامه هاي سوم، چهارم و پنجم توسعه کشور است، واقعي ديدن بازار سلامت، کاهش هزينه ها از جيب مردم، تامين مالي نظام سلامت، اهداف راهبردي استقرار بيمه سلامت و اصلاح نظام پرداخت، يکپارچه سازي منابع سلامت و شفاف سازي اين منابع، تشکيل شوراي عالي بيمه سلامت ايرانيان و اختصاص 10 درصد هدفمندي يارانه ها به نظام سلامت و پوشش عدالت گستر سلامت از مواردي است که توجه به آنها به روند برطرف ساختن مشکلات نظام سلامت کشور کمک شاياني مي کند.




نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

812

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

179

میهمان آنلاین

24501930

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA