تعداد روزهای هوای پاک با حذف بنزین پتروشیمی 2 برابر شده است

سلامت نیوز: رئیس مرکز هوا و تغییرات اقلیم سازمان محیط زیست گفت: با قطع مصرف بنزین پتروشیمی تعداد روزهای هوای پاک دو برابر شده است به طوری که سال گذشته ۳ روز هوای پاک داشتیم اما امسال تاکنون 6 روز هوای پاک داشته‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، یوسف رشیدی امروز در مراسم بازدید رئیس سازمان محیط زیست کشور از سازمان انتقال خون تهران گفت: با قطع مصرف بنزین پتروشیمی تعداد روزهای هوای پاک دو برابر شده است به طوری که سال گذشته سه روز هوای پاک داشتیم اما امسال 6 روز شده است.

وی ادامه داد: تعداد روزهای ناسالم نیز کاهش یافته و امسال به دلیل خشکسالی پدیده طوفان و گرد و غبار را داشته‌ایم که یکی از روزهای آلوده هم به همین دلیل بوده است و آلودگی به دلیل سوخت فسیلی در این مدت گزارش نشده است.

 


رشیدی افزود: طبق گزارشی که در سال‌های 2008 تا 2011 در اروپا به دست آمده و جمعیت 39 میلیون نفری را مطالعه کرده 19 هزار مرگ به دلیل ذرات کمتر از 2.5 میکرون بوده است و اگر این آمار را با مرگ 6 هزار نفر در تهران مقایسه کنیم می‌توانیم میزان جدی بودن این آلاینده را پی ببریم که باعث تغییر ساختار حرکت خون شده است.

رئیس مرکز هوا و تغییرات اقلیم سازمان محیط زیست تصریح کرد: ما به دنبال اصلاح سوخت به تنهایی نیستیم بلکه اصلاح سوخت فقط یکی از عوامل است و پایه اقدامات بعدی می‌تواند باشد.

وی گفت: در رابطه با میزان بودجه نیز طی ماه‌های گذشته 7 هزار قسمت در واحد بوده که اکنون یک صدم شده است.

 



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseآلودگی هواهوای پاکبنزینتعداد روزهای هوای پاک با حذف بنزین پتروشیمی 2 برابر شده استقطع مصرف بنزین پتروشیمی


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

715

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

28

میهمان آنلاین

24494727

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA