کمبود اکسیژن عامل اصلی مرگ ماهیان در فشافویه

مهرداد لاهوتی عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با اعلام این خبر به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ گفت: در جلسه صبح دیروز فراکسیون محیط زیست که با حضور مسئولان سازمان محیط زیست و شیلات برگزار شد عنوان شد که ظرفیت فشافویه در حد 200 هزار قطعه ماهی بوده در حالی که یک میلیون و 600 هزار قطعه ماهی در آنجا پرورش دادند.

لذا کمبود اکسیژن عامل اصلی مرگ ماهیان بوده است.

وی اضافه کرد: البته فاضلاب واوان که به دریاچه جاری شده هم در مرگ ماهیان بی‌تاثیر نبوده به ویژه این که این اتفاق در زمان کم آبی افتاده که معمولا در زمان کم آبی آلاینده بیشتر خود را نشان می‌دهند.

لاهوتی ادامه داد: سازمان شیلات می‌گفت که ماهیها کالبد شکافی شده‌اند و اگر موضوع آلودگی مطرح بوده باید کبد آنها دچار ترکیدگی یا پوسیدگی می‌شد اما کبدها سالم بوده است. در مقابل اکثر ماهیها دهانشان باز بوده و این به معنی خفگی ماهیهاست.

این عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان این که سازمان محیط زیست و سازمان شیلات هر دو در مورد کمبود اکسیژن به عنوان علت اصلی مرگ ماهیان توافق نظر داشتند گفت که این صرفا گزارشی است که از سوی این دو سازمان به فراکسیون اعلام شده و ما این گزارش را بررسی خواهیم کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس همچنین از بررسی موضوع فاضلاب‌های شهری و برنج‌های آلوده در جلسات آتی فراکسیون محیط زیست خبر داد و افزود: در جلسه صبح امروز فراکسیون محیط زیست موضوع برنج‌های خارجی و آلودگی آنها نیز مطرح و قرار شد در جلسه‌ی دیگری با حضور مسئولان وزارت بهداشت و سازمان استاندارد در مورد آلودگی برنجها گزارشی ارائه شود.

 

 

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseماهیان فشافویهکمبود اکسیژنعامل مرگفراکسیون محیط زیستفاضلاب واوان


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

4667

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

163

میهمان آنلاین

24505785

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA