تولید سوخت زیستی با استفاده از پسماند دانه قهوه

به گزارش ایرنا از ساینس، دانشمندان دانشگاه بث (Bath) اعلام کردند که پسماند دانه های قهوه می تواند یک منبع سوخت پایدار برای خودروها باشند.

این دانشمندان از دانه های قهوه 20 منطقه مختلف جغرافیایی که شامل اقسام کافیین دار و بدون کافیین بودند سوخت زیستی ˈسبزˈ تولید کردند.

این مطالعه که در مجله Energy Fuels منتشر شد نشان داد که گونه های مختلف قهوه از جمله روبوستا (Robusta) و عربیکا (Arabica) به نسبت دارای ترکیب و خواص فیزیکی یکسانی برای استفاده به عنوان سوخت هستند.

این بدان معنی است که پسماند دانه قهوه می تواند یک روش عملی برای تولید بیودیزل باشد.

11 الی 20 درصد از پسماند دانه های قهوه را روغن تشکیل می دهد که این میزان با روغن منابعی دیگر از جمله دانه سویا و زیتون برابری می کند.

دانشمندان ادعا می کنند که روغن حاصل از پسماند دانه های قهوه را می توان با روش های خاصی به سوخت زیستی تبدیل کرد.

دانشمندان می گویند:از حدود 22 پوند (10 کیلوگرم) پسماند قهوه که توسط یک کافی شاپ تولید می شود می توان حدود دو لیتر سوخت زیستی تولید کرد.

دانشمندان با اشاره به میزان تولید پسماند دانه های قهوه در سراسر کشور گفتند:در آن صورت کافی شاپ های پرطرفدار واقع در بزرگراه ها می توانند با شرکت بزرگ نفتی مانند «شل» (Shell)، «بی.پی» (BP) و «اسو» (Esso) در تولید سوخت رقابت کنند.

کریس چوک از دانشگاه بث که در این مطالعه همکاری داشت می گوید: این مطالعه تاکیدی است بر پتانسیل ضایعات قهوه برای استفاده به عنوان منبعی برای تولید سوخت زیستی پایدار.

 

منبع : خبرگزاری جهموری اسلامی (ایرنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseتولید سوخت زیستیپسماندقهوهخودروهادانشمندان دانشگاه بث


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

1546

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

5

میهمان آنلاین

24495558

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA