«ساعت زمین» در پنج شهر بزرگ اجرا می‌شود ، یک‌ساعت خاموشی برج‌های میلاد و آزادی

دکتر علی محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهردار‌ی تهران با اشاره به اینکه شدت مصرف انرژی در ایران بیش از ۴ برابر متوسط جهانی است گفت: مصرف بی رویه انرژی فسیلی بیش از ۸۰ درصد در آلودگی هوا، تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین نقش دارد، در همین راستا شهرداری تهران با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی، در یک اقدام مشترک جهانی نشانه‌های مهم شهر‌ی خود نظیر برج میلاد و برج آزادی را برای چهارمین سال متوالی به همراه چهار کلانشهر اهواز، کرمان، رشت و ارومیه در تاریخ ۹ فروردین ماه ۹۳ راس ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۱ ساعت خاموش می‌نماید.

وی افزود: در همین راستا روشنایی تعدادی از پل‌های شهر اهواز، گنبد جبلیه و میادین شهدا و آزادی شهر کرمان، ساختمان شهرداری و پل شهید بهشتی شهر ارومیه و ساختمان شهرداری و پیاده راه اعلم الهدی شهر رشت به مدت یک ساعت خاموش خواهد شد.

شاعری اظهار کرد: طرح ساعت زمینEarth Hour- از سال ۲۰۰۷ میلادی برای اولین بار در کشور استرالیا و توسط صندوق جهانی حیات وحش (wwf) اجرا گردید و در ادامه با توجه به استقبال کم‌نظیر مردم سراسر جهان در سال بعد به صورت یک طرح جهانی مطرح شد.

وی افزود: در این برنامه جهانی، مدیران شهری، چراغ‌های نقاط شاخص شهر و مردم، چراغ خانه‌‌های خود را به نشانه صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی و جلوگیری از گرمایش زمین به مدت یک ساعت (۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰) خاموش می‌کنند.

شاعری با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۵۰ کشور و بیش از ۷۰۰۰ شهر در این مراسم شرکت می‌نمایند خاطر نشان کرد: تهران در سال ۲۰۱۱ پس از ثبت نام اینترنتی در سایت www.earthhour.org و ارسال موافقت کتبی شهرداری تهران مبنی بر حضور در مراسم ساعت زمین ۲۰۱۱، به صورت رسمی به لیست شرکت‌کنندگان رسمی این مراسم پیوست، در این راستا برج میلاد به دلیل شکل ظاهری متفاوت و ارتفاع بلند سازه‌ای آن که تقریباً از همه جای تهران نمایان است و یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می‌آید برای بار اولین بار در این اقدام جهانی مشارکت کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم هموطنان عزیز در این فراخوان عمومی مشارکت نمایند و با خاموش نمودن چراغ‌های منازل در ساعت زمین گامی هرچند کوتاه ولی تاثیر گذار در راستای حفاظت از محیط زیست بردارند.

 

 

منبع : خبر آنلاین



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseساعت زمینخاموشی برقمصرف انرژیفسیلیبرج میلادآزادیاهوازکرمانتهرانرشت


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

7066

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

154

میهمان آنلاین

24501077

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA