بیمه حوادث ساختمان‌ها اجباری می‌شود

سرپرست سازمان مديريت بحران كشور از پيگيري اجباري شدن بيمه حوادث براي كليه ساختمان‌هاي مسكوني، اداري و تجاري خبر داد.

حسن قدمي در گفت‌وگو با خبرنگار«شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين باره افزود: به دنبال تصويب قانوني در اين خصوص هستيم تا شهروندان با پرداخت حق بيمه سالانه از طريق يكي از قبوض خدماتي، از مزاياي بيمه ساختمان در برابر حوادث و بلاياي طبيعي برخوردار شوند.

وي با بيان اينكه بيمه يكي از مهمترين ابزارهاي تامين اجتماعي محسوب مي‌شود، عنوان كرد: در سال‌هاي گذشته كشور ما از موضوع نقش بيمه در حوزه مقابله با حوادث و بحران غافل بوده است و فقدان بيمه در اماكن مسكوني و تجاري يكي از معضلات فعلي به شمار مي‌رود.

هزينه بيمه حوادث ساختمان بسيار اندك است

قدمي با بيان اينكه يك واحد مسكوني با متراژ متوسط را مي‌توان با مبلغي كمتر از 20 هزار تومان بيمه كرد، افزود: اين رقم سهم اندكي در سبد هزينه خانوار دارد و اين در حاليست كه در صورت بروز يك حادثه طبيعي مي‌تواند گره بزرگي از زندگي آسيب‌ديدگان بگشايد.

به گفته وي در صورت برخورداري اماكن مسكوني به ويژه مجتمع‌هاي آپارتماني از بيمه حوادث، در صورت بروز حادثه و تخريب خانه، بيمه هزينه‌هاي بازسازي ساختمان را پرداخت مي‌كند.

وي بر ضرورت فرهنگسازي در خصوص بيمه حوادث تاكيد كرد و گفت: توانايي دولت در بازسازي اماكني كه به دليل حادثه تخريب شده، اندك است و بيمه مي‌تواند نقش بسزايي در اين زمينه داشته باشد.

كليه دستگاه‌هاي دولتي موظفند از ابتداي سال 91 ساختمان‌هاي خود را تحت پوشش بيمه حوادث قرار دهند

سرپرست سازمان مديريت بحران كشور همچنين از تصويب لايحه‌اي در هيات دولت خبر داد كه بر اساس آن كليه دستگاه‌هاي دولتي موظف هستند از ابتداي سال 91 ساختمان‌هاي اموال منقول و غيرمنقول خود را تحت پوشش بيمه حوادث قرار دهند.

به گفته قدمي، بر اين اساس از سال آينده اگر يك ساختمان دولتي كه بيمه نشده، بر اساس يك حادثه طبيعي تخريب شود، مسئوليت عواقب آن بر عهده همان دستگاه خواهد بود.

اقشار آسيب‌پذير به صورت رايگان از مزاياي بيمه حوادث ساختمان برخوردار خواهند شد

وي با تاكيد بر اينكه هيچ‌كس از بيمه شدن متضرر نخواهد شد درعين حال به مشكل اقشار آسيب‌پذير و كم‌درآمدي كه توان پرداخت حق بيمه اندك ساختمان خود را ندارند اشاره كرد و به ايسنا گفت: به دنبال تفاهم با كميته امداد و سازمان بهزيستي براي پوشش ساختمان متعلق به اقشار آسيب‌پذير در بيمه حوادث هستيم.

قدمي در اين رابطه توضيح داد: در صورت تفاهم نهايي بخشي از حق بيمه اين اقشار از سوي سازمان مديريت بحران و بخش ديگر از سوي نهادهاي حمايتي پرداخت خواهد شد تا اين افراد بتوانند به صورت رايگان از مزاياي بيمه حوادث ساختمان برخوردار شوند./***

"برگرفته از سایت موسسه ارتقای سام ایرانیان"




نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

1887

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

117

میهمان آنلاین

24503005

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA