معاینات شغلی از سال 93 برای همه دستگاه های دولتی آغاز می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «کاظم ندافی» روز شنبه در ششمین همایش سراسری طب کار و بیماری های شغلی در بیمارستان امام خمینی(ره) افزود: معاینات شغلی کارکنان دستگاه های دولتی براساس قانون خدمات کشوری باید انجام شود و شورای عالی سلامت نیز طی سال های گذشته آن را تصویب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای معاینات شغلی همه کارکنان دستگاه های دولتی، مکاتباتی با معاونت ریاست جمهوری انجام و از آن استقبال شده و از ما خواسته اند که برآورد ریالی اجرای این طرح را انجام دهیم.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به اجرای معاینات شغلی کارکنان بیمارستانی اشاره و ابراز امیدواری کرد، این معاینات نیز از سال 93 در بیمارستان های بزرگ و دانشگاهی آغاز شود و به تدریج به دورترین نقاط کشور توسعه یابد.

ندافی ادامه داد: اکنون 150 پزشک متخصص طب کار و 450 پزشک عمومی آموزش دیده در زمینه طب کار در سراسر کشور، معاینات شغلی را انجام می دهند.

وی همچنین گفت: اکنون برنامه معاینات شغلی برای حدود یک و نیم میلیون نفر از کارکنان تحت پوشش قانون کار اجرا می شود.

ندافی تاکید کرد: هزینه معاینات شغلی کارکنان برعهده کارفرما بوده و سالانه حداقل یک بار باید این معاینات برای کارکنان انجام شده و کارکنان، پرونده سلامت شغلی داشته باشند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، کارکنان را سرمایه های انسانی دانست و یادآور شد: این وزارتخانه نزدیک سه دهه است که در زمینه سالم بودن محیط شغلی و پایش سلامت شاغلان فعالیت می کند.

 

 

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseمعاینات شغلیدستگاه های دولتیمرکز سلامت محیط و کاروزارت بهداشت


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

2119

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

19

میهمان آنلاین

24496130

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA