خانواده‌ها از مصرف وایتکس در هنگام خانه‌تکانی خودداری کنند.

دکتر محمدرضا بلورساز در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه وایتکس ماده شوینده بسیار مضر و خطرناکی است که هایپوکلرید سدیم متصاعد شده از آن موجب تحریک راه‌های هوایی می‌شود، اظهار کرد: مصرف این مواد به ویژه در منازلی که کودکان مبتلا به آسم، آلرژی و تنگی نفس دارند به شدت خطر‌آفرین است.

وی ادامه داد: روزانه کودکانی را به مراکز درمانی می‌آورند که به علت استنشاق و یا بلع مواد شوینده دچار مسمومیت شده‌اند و برخی علاوه بر مشکلات تنفسی دچار مشکلات گوارشی نیز شده‌اند و ناچارند تا مدت‌ها با عوارض ناشی از آن دست و پنجه نرم کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بروز حوادث در حین خانه‌تکانی‌های پایان سال نیز اشاره و اظهار کرد: گاهی مواقع ممکن است در هنگام جابجایی وسایل، ضربه‌ای به بدن کودک اصابت کرده و وی را دچار آسیب کند، لازم است پدر و مادرها مراقب فرزندان خود باشند و امنیت وی را در هنگام انجام کارهایشان تامین کنند.

وی افزود: همچنین مشاهده شده است که والدین کودک بیمار خود را به علت غرق شدن در نظافت منزل فراموش می‌کنند و داروهای وی را به موقع به وی نمی‌خورانند، در این صورت بروز مشکلاتی چون تشنج و تب نیز کودکان بیمار را در این روزها تهدید می‌کند.

 

 

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseخانه تکانیوایتکسمصرفجوهر نمکمسمومیتکودکانآسمحوادث


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

3530

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

247

میهمان آنلاین

24504648

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA