مصدومیت ۶ نفر بر اثر انفجار گاز پیک نیکی در خودرو حامل کارگران معدن چاه گز

گزارشات تازه از حادثه صبح دیروز در خودرو حامل کارگران معدن سنگ آهن «چاه گز»، حاکی از انفجار یک گازهای پیک نیکی است که به عنوان وسیله گرمایشی در مینی‌بوس سرویس کارگران روشن بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این حادثه در ساعت ۶ و بیست دقیقه صبح دیروز در خیابان امام شهر بهاباد (از توابع یزد) در حالی رخ داد که کارگران معدن چاه گز پس از خاتمه شیفت شب، در حال عزیمت به منزل بودند.

بنا بر اظهارات منابع کارگری ایلنا، به دلیل خرابی بخاری خودرو حامل کارگران و همچنین بارش برف در منطقه، سرنشینان خودرو مینی‌بوس که شامل ۴ کارگر معدن و راننده و کمک راننده (در مجموع ۶ نفر سرنشین) می‌شدند، دو گاز پیک نیکی در مینی‌بوس روشن کرده بودند که بر اثر ناهمواری سطح خیابان، یکی از گاز‌ها واژگون شده و باعث شعله‌ور شدن چند صندلی و انفجار گاز پیک نیکی دوم در مینی‌بوس شده است.

یکی از کارکنان اورژانس بیمارستان بهاباد یزد در گفتگو با ایلنا، مصدومان را تمامی ۶ سرنشین این خودرو اعلام کرد که پس از مراجعه به این بیمارستان، دو تن از آنان با مداوای سرپایی مرخص شده‌ و چهار تن دیگر به بیمارستان ولیعصر بافق منتقل شده‌اند.

این چهار کارگر از بیمارستان ولیعصر بافق اکنون به بیمارستان سوانح سوختگی شهید صدوقی شهر یزد منتقل شده‌اند.

یکی از کارکنان بیمارستان شهید صدوقی، ضمن تأیید پذیرش این کارگران، سوختگی کارگران معدن چاه گز را از نوع درجه دو (بین ۱۰ تا ۲۵ درصد) و در نواحی دست و صورت اعلام کرده است.

منبع خبری ایلنا در این بیمارستان، حال عمومی مصدومان حادثه صبح امروز را خوب توصیف کرده و از ترخیص دو تن از آنان تا فردا صبح خبر داده است.

این منبع خبری پیش‌بینی کرده است دو کارگر باقی مانده تا پایان هفته جاری از بیمارستان ترخیص شوند.

گفتنی است، بر اساس ماده ۱۵۲ قانون کار، درصورت دوری از کارگاه و عدم تکافوی وسیله نقلیه عمومی، صاحب کار باید برای رفت و برگشت کارکنان خود وسیله نقلیه «مناسب» در اختیار آنان قرار دهد.

همچنین قانونگذار با پیش بینی کردن احتمال کوتاهی کارفرمایان از تامین وسیله حمل و نقل مناسب کارگران به عنوان یک تکلیف قانونی دنباله همین قانون مجازات‌هایی را برای برخورد با کارفرمایان متخلف پیش بینی کرده است.

بر همین اساس در ماده ۱۷۳ از فصل یازدهم قانون کار آمده است: «متخلفان از ماده ۱۵۲ قانون کار علاوه بر رفع تخلف، در مهلتی که که دادگاه با کسب نظر نماینده وزارت کار و امور اجتماعی تعیین خواهد کرد، با توجه به تعداد کارگران و حجم کارگاه، در کارگاه‌های کمتر از ۱۰۰ نفر برای هر بار تخلف به پرداخت جریمه نقدی از هفتاد تا یکصد و پنجاه برابر حداقل مزد روزانه رسمی یک کارگر در تاریخ صدور حکم محکوم خواهند شد و به ازای هر صد نفر کارگر اضافی در کارگاه، ۱۰ برابر حداقل مزد به حداکثر جریمه مذکور اضافه خواهد شد

 

 

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseحادثه شغلیانفجارگاز پیک نیکیمینی بوسکارگران معدنبهابادچاه گزمصدومانکارفرمایانیزد


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

6363

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

20

میهمان آنلاین

24500374

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA