نخستین عکس‌ها از زلزله بستک هرمزگان ، نیاز فوری به ۲۵۰۰ چادر

محمد مشتاق زاده، فرماندار بستک گفت: رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان که امروز دراین شهرستان رخ داد، به سرعت در حال انجام است.

تخریب منازل مسکونی در زلزله 5.5 ریشتری بستک استان هرمزگان

از اولین لحظات وقوع زلزله نیروهای امدادی به مناطق حادثه دیده اعزام شدند وبا دستور استاندار تمامی دستگاههای اجرایی امکانات خود را برای امداد رسانی به زلزله زدگان بسیج کردند. با وتوجه به وقوع پس لرزه های مکرر ، مردم از رفتن به خانه خودداری می کنند که این وضغیت نیاز به چادر های امداد را تشدید کرده است.
به گفته وی برق شهر همچنان قطع است اما برق بیمارستان توسط ژنراتور تامین شده است.
نماینده عالی دولت در بستک اظهار داشت: تاکنون یک نفر جهت تکمیل اقدام های درمانی به مرکز استان اعزام شده است.

نیاز فوری زلزله زدگان بستک به دو هزار و 500چادر

نماینده مردم بندرلنگه ، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی به ایرنا گفت : زلزله زدگان شهرستان بستک برای اسکان اولیه دو هزار و 500 تخته چادر نیاز دارند.

احمد جباری افزود: بیشتر خانه های این شهرستان بین 60 تا 70 درصد خسارت دیده است و زلزله زدگان در بیرون از منازل بسر می برند.

تخریب منازل مسکونی در زلزله 5.5 ریشتری بستک استان هرمزگان

با توجه به بارندگی در منطقه نیاز اولیه مردم وسایل گرم کننده و چادر است که باید تا عصر امروز به دست مردم برسد.

فرماندار به اتفاق مسوولان شهرستان در حال بررسی وضعیت و خسارت های زلزله هستند که پس از برآورد اولیه به اطلاع عموم خواهد رسید.
زلزله بامداد پنجشنبه بستک تاکنون دست کم یک کشته و شماری مجروح داشته است و بیشتر خانه های گلی وخشتی تخریب شده و سکونت در آنها امکان ندارد و خانه های دیگر هم ترک خورده و غیر قبل سکونت است. 
هم اکنون تمام مردم شهرستان بستک بویژه شهر بستک ، کوخرد وهرنگ از ترس زلزله وپس لرزه های آن در خیابان وخودروهای خود بسر می برند و در انتظار اسکان و چادر امدادی هستند.

آماده باش امدادگران فارس و بوشهر/ اعزام دو فروند بالگرد به مناطق زلزله زده
حیدر حیدری، معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر آخرین اقدامات انجام شده در منطقه زلزله زده بستک هرمزگان را تشریح کرد و به مهر گفت: پس از زلزله بامداد امروز بستک در هرمزگان بلافاصله دو فروند بالگرد از استان های سیستان و بلوچستان و کرمان برای ارزیابی اولیه و امدادرسانی به منطقه اعزام شدند. همچنین 5 تیم امدادی با تجهیزات در لحظات اولیه در مناطق زلزله زده حاضر شده و کار امداد رسانی را آغاز کردند.
متاسفانه 3 نفر در زیر آوار گرفتار شده بودند که دو نفر آنها زنده خارج و یک نفر نیز جانش را از دست داد. ضمن اینکه تاکنون 30 نفر مجروح شده اند.
به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر امدادگران دو استان فارس و بوشهر به عنوان استان های معین آماده باش هستند تا در صورت لزوم به مناطق زلزله زده اعزام شوند.

انتقال مصدومان زلزله بستک به بیمارستان‌ها

مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور اعلام کرد: در پی وقوع زلزله در روستای بستک در هرمزگان، 16 مصدوم برای دریافت خدمات تخصصی به بیمارستانها منتقل شدند.
به گزارش فارس، مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور اعلام کرد در دو زلزله ای که با قدرت 5.5 و 4.5 ریشتر بستک در استان هرمزگان را لرزاند،30 تیم امدادی از اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.
تکنسین های اورژانس، 10 مصدوم را در محل حادثه درمان کردند و 16 مصدوم دیگر را برای دریافت مراقبتهای تخصصی به بیمارستان فکری بستک منتقل کردند.
طبق اطلاعات بدست امده از دقایقی پیش، تیم های امدادی اورژانس در منطقه حضور داشته و تعداد مصدومین افزایش نیافته است.
طی بررسی تیم های ارزیاب، زلزله در روستاهای پرجمعیت اطراف بستک، کوه خرد، هرنگ، چاله و کردان خسارتی به همراه نداشته و یک خودروی فرماندهی عملیات بحران از دانشگاه علوم پزشکی لار به منطقه اعزام شده است.

کمبود سوخت و وسایل گرمایشی در بستک

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: هم اکنون ۱۲۰ دستگاه چادر برای زلزله زدگان بستک برپاشده و موکت،‌پتو و بسته‌های غذایی بین مردم توزیع شده است و تنها مشکل قطع بودن آب و برق منطقه بستک تااین لحظه است.

پیرحسین کولیوند خاطرنشان کرد: تا این لحظه 120 دستگاه چادر در 7 نقطه از محل‌هایی که برای اسکان زلزله‌زدگان در منطقه بستک در نظر گرفته شده برپا شده و تعدادی از زلزله‌زدگان در این چادر‌ها اسکان داده شده‌اند.

وی اضافه کرد: تجهیزات مورد‌نیاز از جمله موکت، پتو و بسته‌های غذایی در این چادر‌ها نیز توزیع شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا بعد از ظهر این تعداد افزایش یابد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به پیش بینی سرمای منفی 6 درجه سانتی‌گراد تا 72 ساعت آینده در منطقه بستک گفت: با کمبود وسایل گرمایشی و سوخت مواجه هستیم و در حال حاضر آب و برق منطقه قطع است که امیدواریم تمام این مشکلات برطرف شود.

 

منبع : خبر آنلاین



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseحوادث طبیعیزلزلهبستکهرمزگانچادرزلزله زدگانفرسبوشهروسایل گرمایشیکمبود


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8095

تعداد اعضا

299

بازدید امروز

6132

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1

میهمان آنلاین

24482601

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA