به پرندگان مهاجر چیپس و پفك ندهید.

كرمي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:‌ با اشاره به حضور پرندگان مهاجر در درياچه شهداي خليج فارس گفت‌:‌ با توجه به آبگيري درياچه شهداي خليج فارس امسال پرندگاني كه از سمت شمال آسيا و شمال اروپا در مسير مهاجرتشان از ايران و تهران مي‌گذرند،‌ در اين مسير درياچه فرودآمدند.  

وي ادامه داد:  اين پرندگان هنگام عبور از بالا منابع آبي را مي‌بينند جهت استراحت و يا تغذيه روي بستر درياچه فرود مي‌‌آيند  .

معاون طبيعي محيط زيست استان تهران افزود: تا زماني‌ كه شرايط مساعد باشد يعني آب و منابع غذايي موجود باشد و همچنين تا زماني كه هوا سرد نشود در تهران خواهند ماند و با سرد شدن هوا به عرض‌هاي جنوبي سفر خواهند كرد 

كرمي جمعيت پرنده‌هاي مهاجر را 500 تا هزار قطعه تخمين زد و اظهار داشت:‌ اين پرنده‌ها عموما پرندگان آبزي و كنارآبزي و از خانواده مرغابي یان ،‌ اردك سانان و فلامينگوها هستند اما براي آگاهي از تعداد دقيقشان بايد سرشماري شوند .
 
وي با بيان اين مطلب كه از پرنده‌نگري لذت ببريد به شهروندان توصيه كرد: با توجه به اينكه اين پرنده‌ها مسير طولاني را از شمال آسيا و اروپا طي مي‌كنند و زماني كه به تهران مي‌رسند امكان دارد براثر خستگي و يا بيماري در محدوده‌هاي شهري فرود بيايند، درصورت مشاهده آنان را به محيط زيست تحويل دهيد.
  
معاون محيط طبيعي،‌ محيط زيست استان تهران در پايان خاطرنشان كرد:‌ شهروندان از دادن چيپس،‌ پفك و هرگونه تنقلات به اين پرنده‌ها جدا خودداري كنند،‌ آنها بايد از گياهان و دانه‌هاي گياهان كنار آب تغذيه كنند.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseپرندگان مهاجرچیپس و پفکخودداریدریاچه چیتگرشهدای خلیج فارستغذیهشمال اروپا


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8096

تعداد اعضا

1479

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

4

میهمان آنلاین

24489976

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA