هشدار درباره گودبرداری در روزهای بارانی

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نخستین حادثه گفت: ساعت 16:49 جمعه یک مورد سقوط بیل مکانیکی در محل گودبرداری در خیابان ولیعصر بالاتر از مهدیه به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد که آتش نشانان دو ایستگاه راهی محل حادثه شدند.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد در یک زمین به مساحت 500 متر 8 متر گودبرداری انجام شده بود که یک دستگاه بیل مکانیکی 40 تنی در حال کار کردن در کناره دیواره بود که به خاطر بارش باران و سست بودن زمین ناگهان بیل مکانیکی به داخل محل گودبرداری سقوط کرده بود.

ملکی خاطر نشان کرد: در این حادثه یک کارگر 25 ساله دچار جراحت شده بود که از سوی امدادگران اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد. افرادی که قصد گودبرداری دارند نباید در روزهای بارانی و برفی این کار را انجام دهند زیرا در این ایام دیواره ها سست شده و هر لحظه احتمال وقوع حادثه وجود دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در ادامه به مهار آتش سوزی در یک فروشگاه پوشاک اشاره کرد و گفت: ساعت 20:09 جمعه یک مورد آتش سوزی در یک فروشگاه پوشاک در خیابان کارگر بالاتر از آذربایجان به سازمان آتش نشانی اعلام شد که بلافاصله آتش نشانان دو ایستگاه راهی محل حادثه شدند.

در بررسی های اولیه مشخص شد یک فروشگاه دو طبقه به مساحت 60 متر طعمه حریق شده که شعله های آتش از طبقه اول در حال سرایت به طبقه دوم می باشد.

وی ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله به اطفای حریق پرداخته و از سرایت آن جلوگیری کردند.

ملکی خاطر نشان کرد: ساعت 32 دقیقه بامداد شنبه نیز حادثه ریزش دیواره محل گودبرداری در خیابان وحدت اسلامی به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد که آتش نشانان بلافاصله راهی محل شدند. در بررسیها مشخص شد یک زمین به مساحت 300 متر برای عملیات ساختمانی گودبرداری شده بود که به علت ترکیدن لوله فاضلاب و نشت آن به محل گودبرداری ، دیواره شمالی محل گودبرداری و بخشی از خیابان تخریب شده بود.

وی افزود: آتش نشانان 7 نفر از ساکنان ساختمانهای اطراف را تخلیه کرده و پس از ایمن سازی محل، آنجا را ترک کردند.

 

منبع : خبرگزاری مهر 



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستHSEحوادث کاریعملیات گودبرداریهشدارروز بارانیسقوط بیل مکانیکیخیابان ولیعصرآتش سوزیسازمان آتش نشانیریزش دیوارتهران


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8094

تعداد اعضا

3880

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

31

میهمان آنلاین

24480050

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA