انتقاد از سازمان جنگل‌ها ، طرح جامع حفاظت از جنگلها به زودی در مجلس کلید می خورد

کمال الدین پیرموذن در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تعامل سازمان محیط زیست و سازمان جنگل ها در زمینه ساماندهی جنگل ها، اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه رهاشدن پسماندها در جنگل و قطع بی رویه درختان جنگلی وجود دارد،باید در مدیریت جنگلها برای  نظارت بیشتر بر وضعیت بهداشتی جنگل ها تغییر حاصل شود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حفاظت از جنگل های موجود در کشور تصریح کرد: شاید با توجه به مشکلاتی که جنگل ها در مناطق مختلف کشور دارند با سپردن  اداره جنگل ها به سازمان محیط زیست با معضلات کمتری مواجه شوند  چرا که جایگاه مدیریتی سازمان محیط زیست، در ساماندهی وضعیت جنگل‌ ها موثر است.

به گفته پیرموذن، در حال حاضر جنگلهای کشور با مشکلات جدی  روبرو هستند که حل این مشکلات در کشور ضروری و باید  هر چه سریعتر مورد توجه مسئولان محیط زیست قرار گیرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم ادغام سازمان جنگل ها درسازمان  محیط زیست اظهار داشت: اداره جنگل‌ ها نیز باید به سازمان محیط زیست واگذار شود تا مشکلاتی که در زمینه قطع درختان و پسماندهای موجود در جنگل ها وجود دارد، برطرف شود. چرا که بسیاری از بیماری های تنفسی از خاک جنگلی آلوده به پسماندها نشأت می گیرد لذا رسیدگی جدی به این موضوع باید در دستورکار محیط زیست قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کاهش بهره برداری از جنگل ها با همکاری دولت و مجلس به تازگی مطرح شده و فراکسیون محیط زیست نیزبه تازگی بررسی آن را کلید زده گفت: در این  طرح ، صاحب نظران ، و کارشناسان باید همکاری کنند  تا طرحی جامع در راستای حفاظت از جنگلها ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه باید طرح حفاظت از جنگلها  طرح جامعی باشد، تصریح کرد: طرحی که با همکاری دولت و مجلس و ارگان های مربوطه تهیه می شود علاوه بر جامع بودن باید ضمانت اجرایی نیز داشته باشد.

 

 

منبع : خبرگزاری مهر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseجنگل هاحفاظتقطع بی رویهدرختانمجلسپسماندبیماری های تنفسی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

1753

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

142

میهمان آنلاین

24502871

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA