تعطیلی، آخرین گزینه مقابله با آلودگی هوا

محمدهادی حیدرزاده در پاسخ به سؤالی درخصوص راهکارهای کاهش آلودگی در تهران، اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی تهران و واقع شدن این شهر در میان 3 رشته کوه، پدیده وارونگی هوا رخ می‌دهد که یکی از دلایل آلودگی هوا در فصول پاییز و زمستان در تهران است.

وی ادامه داد: طبیعتاً پدیده وارونگی، تنها دلیل آلودگی هوای تهران نبوده و مزید بر دلایل دیگر از جمله منابع آلاینده، در حومه شهر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: موضوع آلودگی هوای تهران باید از طریق مدیریت و تمهیداتی در این زمینه حل شود؛ به طور مثال بحث‌هایی در مورد تبدیل کارگروه بررسی آلودگی هوا به کمیته ملی با ریاست رئیس سازمان محیط زیست مطرح شده و قرار است اولین جلسه آن با حضور رئیس سازمان محیط زیست، وزیر نفت، شهردار تهران، وزیر صنایع و معادن، مسئولان نیروی انتظامی بعد از تعطیلات عید غدیر برگزار شود.

حیدرزاده بیان کرد: مهم‌ترین موضوعی که قرار است در اولین جلسه این کمیته بررسی شود، تبدیل برنامه جامع کاهش آلودگی هوا به قانون است تا از ضمانت اجرایی بیشتری برخوردار شود.

وی افزود: دولت باید این برنامه را در قالب لایحه با قید فوریت به مجلس ببرد تا دستگاه‌های مرتبط الزام اجرای آن را به رسمیت بشناسند و از این طریق بتوان با دستگاه‌های متخلف برخورد کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین گفت: در حال حاضر فقط باید شرایط را مدیریت کرد چرا که هفته گذشته به دلیل قرار گرفتن در شرایط ناسالم به لحاظ ریزگردها، کارخانه‌های معادن و آسفالت تهران و همچنین زنگ ورزش مدارس را تعطیل کردیم تا آسیب وارده به شهروندان را حداقل برسانیم.

 

منبع: خبر آنلاین



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseآلودگی هوااستان تهرانتعطیلی ادارات


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

4700

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

183

میهمان آنلاین

24505818

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA