لزوم سخت و زیان آور شناخته شدن رانندگی، اشتباه ما پیامدهای جبران‌ناپذیری دارد.

رئیس انجمن صنفی رانندگان ناوگان ترابری کالای استان قم با اشاره به آسیب‌ها و خطرات شغل رانندگی، خواستار حمایت قانون مشاغل سخت و زیان آور از رانندگان شد.

«علیرضا الله یاری» در این باره به ایلنا گفت: حق سختی کار شامل رانندگان نمی‌شود در حالی که رانندگی یکی از مشاغل سخت و زیان آور است و شاغلان این صنف در معرض انواع آسیب‌ها و حوادث شغلی غیر قابل جبران قرار دارند.

وی ادامه داد: رانندگانی که بیش از ۸ ساعت و بعضی اوقات تا ۱۶ ساعت به رانندگی در جاده مشغولند در تمام مدت کاری باید حواسشان را به جاده معطوف کنند و کوچک‌ترین اشتباه از سوی آن‌ها، پیامدهای خسارت باری به همراه دارد که معمولا غیر قابل جبران است.

این فعال صنفی در تشریح آسیب‌های شغل رانندگی تصریح کرد: رانندگان برای مدت زمان طولانی به صورت یکنواخت پشت فرمان می‌نشینند و رانندگی می‌کنند که به ستون فقراتشان آسیب می‌زند. همچنین سلامت چشمان اکثر رانندگان جاده‌ای به علت رانندگی در شب در معرض خطر است.

رئیس انجمن صنفی رانندگان ناوگان ترابری کالای استان قم در پایان اظهار داشت: در حال حاضر، رانندگان باید ۳۰ سال کار کنند تا بازنشست شوند و اکثر آن‌ها در سن ۶۰ سالگی بازنشست می‌شوند در حالی که رانندگی در این سن، کاری طاقت فرسا و خطرناک است.

گفتنی است مشاغل سخت و زیان آور به کارهایی گفته می شود که در آن، عوامل فیزیکی، ‌شیمیایی، ‌مکانیکی، ‌بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد است و در اثر اشتغال بیمه شده تنشی به مراتب بالا‌تر از ظرفیت‌های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن خواهد بود.

همچنین بیمه شدگانی که حداقل ۲۰ سال سابقه کار متوالی یا بیست و پنج سال سابقه کار متناوب و پرداخت حق بیمه در کار‌های سخت و زیان آور را داشته باشند می‌توانند بدون شرط سنی از سازمان تامین اجتماعی در خواست بازنشستگی کنند.

 

 

منبع : خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

 



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseمشاغل سخت و زیان آوررانندگیپیامد های جبران ناپذیرحوادث شغلیقم


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8101

تعداد اعضا

6448

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

36

میهمان آنلاین

24500460

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA