آخرین وضعیت بیماری وبا در كشور اعلام شد، 176 نفر مبتلا

دكتر محمود نبوي در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار وب‌دا گفت: از تعداد 200 هزار نمونه كشت كه از مبتلايان به اسهال شديد انجام شده است تعداد 176 نفر تاكنون مثبت اعلام شده است. كه از اين تعداد 29 نفر ايراني (1 نفر از پاكدشت، يك نفر از شهر ري و 2 نفر ايرانشهر) بوده‌اند و 146 نفر از اتباع افغاني و 1 نفر پاكستاني بوده است.

وي افزود: از تعداد مبتلايان 3 نفر فوت شده‌اند كه هر سه نفر افغاني بوده‌اند.

دكتر نبوي با بيان اين مطلب كه ميكروب وبا در بعضي از فصول سال فعال مي‌شود و پتانسيل همه‌گيري پيدا مي‌كند، افزود: انتقال وبا از طريق آب آشاميدني كمتر است و بيشتر از طريق صيفي‌جات و سبزيجات و ميوه‌هاي بوته‌اي مانند:انگور، توت‌فرنگي، خيار و گوجه فرنگي و غيره انتقال مي‌يابد، كه بايد قبل از مصرف ضدعفوني شوند.

وي با اشاره به ضرورت انجام اقدامات پيشگيرانه بهداشتي يادآور شد: با رعايت نكات ساده بهداشتي نه تنها مي‌توان از ابتلا به بيماري وبا در امان بود بلكه در ساير فصول سال از ابتلا به ساير بيماري‌هاي منتقله با آب و غذا، مانند حصبه، اسهال‌هاي خوني و انگل‌هاي روده‌اي نيز پيشگيري مي‌شود.

براساس اين گزارش همچنين رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت در اين رابطه به خبرنگار وب‌دا گفت: با توجه به اينكه وزارت بهداشت، از طريق دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و مراكز بهداشتي درماني، مسلط به وضعيت بهداشت و درمان مناطق مرزي كشور است، لذا وضعيت اين بيماري در كشور تحت کنترل است.

رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت در ادامه با تأكيد بر نقش آموزش و اطلاع‌رساني در پيشگيري از ابتلاي به اين بيماري يادآور شد: اين مركز چهارشنبه هر هفته آخرين اخبار مربوط به بيماري وبا را از طريق پايگاه خبري و اطلاع‌رساني وب‌دا به هموطنان و رسانه‌ها اعلام خواهد كرد.

 

منبع : پایگاه خبری - اطلاع رسانی وب دا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseسلامتبیماری وبا176 نفر مبتلاپاکدشتشهر ریایرانشهر


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

6147

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

7

میهمان آنلاین

24500158

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA